VeggieVeggie.

Igår var dagen då jag blev arg. Riktigt arg, så jag gjorde något lagomt drastisk. En fin förändring.


Jag vet inte om ni minns för ett tag sen, när djurrättsalliansen släppte en insider video om hur sveriges grisar behandlas. Jag tittade på den och grät. Idag såg jag på den igen och jag är helt mållös. Jag grät. Tårar rann för de individer som dödas varje dag.




Här är videon som Djurrättsalliansen la upp:

http://ettlivsomgris.se/var-film-ett-liv-som-gris



Igår satt jag hos min kära Farmor & Farfar och i ren rutin såg vi nyheterna, och ett av inslagen fick mig att må illa. Mannen med den värsta djurhållningen av dem alla, Lars Hultsröm, ska anmäla Djurrättsalliansen för Olaga Intrång! Han påstår också att Djurrättsalliansen, som tog sig in för att filma tre gånger, ska ha spridit en smitta bland hans grisar som tydligen ska ha dödat ett stort antal dem. Han påstår också att han har förlorat massa pengar av förlusten.

Här är en artikel som kom ut igår om hans anmälan:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article2485225.ece

Jag tänker såhär; är det inte skamligt? Att han, som har vanvårdat så många tusen djur, har mage att anmäla några djurrättsaktivister för olaga intrång? Borde inte han sitte och skämmas? Borde inte han inse vad han har gjort. Har han inget samvete alls?

Det krävs en så fruktansvärt känslokall person för att kunna ha djur så som han, och så många andra grisbönder, har haft det åt grisarna. Hallå Sverige! Vakna nu! Ska det verkligen behöva vara såhär i ett land som faktisk har förutsättningar för att kunna ha det bra för slaktdjur?





Detta har den här mannen på sitt samvete.






Det här gjorde mig så arg.
Arg på alla oansvariga bönder.
Arg på alla människor som vägrar se & förändra.
Arg på mitt land.

Fast mest skäms jag - Jag smäms över att pengar ska vara viktigare än djurens hälsa i sverige.
Jag skäms över alla er som kanske läser detta och sen inte förändrar, för ni ska tydligen promt ha ert bacon?

Jag är nu stolt vegeterian, och jag tackar alla som gör likadant.



/Christine Cili Laura Hellström




Kommentarer
Postat av: elin & sabine [twofabulous.blogg.se]

kika gärna in hos oss :)

2010-10-08 @ 00:36:15
URL: http://twofabulous.blogg.se/
Postat av: RedPuma

Mmm, bacon.

2010-10-08 @ 00:44:19
Postat av: Anonym

hahah dumma grisar dom fattar ingenting

2010-10-08 @ 00:58:24
Postat av: jenna

Fiiiin design! :)

jag diggar den starkt! :)

2010-10-08 @ 05:51:18
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: Kana adda mig om du vill försvara dig! ----> [email protected]

åhåhåhå jaaa! DUMMA JÄVLA GRISAR SOM INTE FATTAR NÅGOT! det mest dumma djuret här är du!

hur kan du påstå att grisarna är dumma då inte kan göra något åt saken? eller vadå? du kanske trodde att grisar kan kommunicera med oss människor, och berätta för oss hur dumt behandlade de blir, och de inte längre vill vara föda till oss, eller kanske "åh snälla kan du ge mig lite större utrymme så att jag kan lugna ner mig och inte äta på min morbros ben i frustration?!"



men jo, du har nog rätt va, de är dumma!

HAHAHAH ÅHH om jag ser dig ska jag låsa in dig i en bur och tvångsmata dig och framförallt kalla dig dum :*



du gör mig besviken, hoppas att du blir en riktigt ful,fet gris i ditt nästa liv!

2010-10-08 @ 10:09:16
Postat av: Ella

fy faan :(

håller med dej, grinade som faan när jag såg filmen, faan, ska ALDRIG mer kolla på en sånn film ve 12 på natten, kunde ju faan inte sova :(



funderar nästan på att bli vegetarian alltså.



saknar dej gumman min

2010-10-09 @ 19:40:51
URL: http://spica89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback