Don't you forget about me.

Om vi törs, så kan vi se tillbaka på våra egna liv & se alla misstag vi gjort.
Alla kommer nog på någonting, som vi kanske önskar att vi hade låtit bli.
Eller gjort annorlunda.


Men att fela är mänskligt men det krävs mer för att kunna förlåta.

Egentligen vill jag vända ryggen mot allt som skadat mig.

Egentligen så vill jag inte förlåta. Jag vill bara gå.

Och allra minst vill jag ha förståelse för något som har skadat mig.


Dock vet jag själv, när jag gör mina misstag, som den enkla människa jag är.
Hur mycket jag själv ville ha en andra chans.
& hur glad det gjorde mig att få den.

Det är lättare att förlåta när man kommer ihåg alla gånger man själv behövt förlåtelse.
Det är lättare att förstå ett svin, när man kommer ihåg alla gånger man råkat bli ett själv.




Alla gör vi misstag - vi är inte mer än människor.




/Christine Cili Laura Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback